Share
(1 to 100 of 194 replies)
Sticky 

Game 286: Sci-Fi

MOD
IronUK 4:22pm, 21 April 2010
New game, as you can guess by the title it's a Sci-Fi Tennis game. Here we have the a pic of Tatooine. It's a little quiet at the moment, so I thought it might be fun to fill it up with as many Sci-Fi aliens, ships, droids, blobs and generally weird sci-fi things as we can. Here we go, have fun.

2860737332_88a9883b58_b

farm5.static.flickr.com/4041/4540512505_556ff5ce1c_o.jpg
1
(1 to 100 of 194 replies)
I wantanAirline Posted 12 years ago. Edited by I wantanAirline (member) 12 years ago
Sci-Fi (Photoshop Tennis)

the death star has come to see whats going on.

for Large: farm5.static.flickr.com/4035/4540727743_a87d1f25ec_o.jpg
halseike Posted 12 years ago. Edited by halseike (member) 12 years ago
Oh Enterprise! Whats up now death star?

4540727743_a87d1f25ec_2

Yeah I get it now. Thank You.

farm5.static.flickr.com/4016/4545789519_df4380c465_o.jpg
MOD
IronUK 12 years ago
Nice work btw.
MOD
IronUK 12 years ago
They mostly come out at night... mostly.

ALIEN

farm5.static.flickr.com/4009/4547834905_8c5ea95f9c_o.jpg
JaredBrill 12 years ago
Some district 9 for you.
Sci-Fi (Photoshop Tennis)
Large file: farm5.static.flickr.com/4002/4551224844_478e027959_o.jpg
I wantanAirline Posted 12 years ago. Edited by I wantanAirline (member) 12 years ago
heres some frank herberts Dune.

LOOK out sandworm ATTACK!!! also the Padishah Emperor looks concerned about the no humans allowed sign.

Sci-Fi (Photoshop Tennis)

farm2.static.flickr.com/1068/4552548164_fafcf7fedc_o.jpg
MOD
IronUK Posted 12 years ago. Edited by IronUK (moderator) 12 years ago
Lol was waiting for a Dune reference from I wantanairline.

4552548164_fafcf7fedc_o

farm4.static.flickr.com/3382/4554519841_f3b347ce71_o.jpg
halseike Posted 12 years ago. Edited by halseike (member) 12 years ago
I wantanAirline Posted 12 years ago. Edited by I wantanAirline (member) 12 years ago
Tatooine’s skies were heavily congested, so a wider view was needed.
Sci-Fi (Photoshoptennis)

farm5.static.flickr.com/4055/4556310314_8273e412ec_b.jpg

i hope i did this is ok.
MOD
IronUK Posted 12 years ago. Edited by IronUK (moderator) 8 years ago
Nice work I wantanAirline

We do need more room and I think in Ptennis rules we need to keep to the 1024x768 convention. So my apologies for the original post.

Still more room for stuff.

4556310314_8273e412ec_b

farm4.static.flickr.com/3067/4558650376_fed9598d43_o.jpg
I wantanAirline Posted 12 years ago. Edited by I wantanAirline (member) 12 years ago
LOL haha i dident see this coming this is amazing, we even have a bit of space aswell as sky to play with now :)
nice one IronK!

this is going to be a lot of fun, also i think this is the best game yet :)
earth & mars are not as far away as i first thought, and the 3rd stage guildsman has come for a short visit.

Sci-Fi (Photoshop Tennis)

farm4.static.flickr.com/3104/4558191345_40b7c6b385_o.jpg
halseike Posted 12 years ago. Edited by halseike (member) 12 years ago
Not sure what I was thinking here. Just adding more sci-fi and for some reason though Mufasa was a must.

Sci Fi PShop Tennis

farm5.static.flickr.com/4006/4558968126_81e62de180_o.jpg
MOD
IronUK 12 years ago
Brilliant halseike, I never thought The Lion King would fit into Sci-fi but it works perfectly. Also nice add earlier of Serenity. One season, dam you Fox Network.
halseike Posted 12 years ago. Edited by halseike (member) 12 years ago
Right! If there is one show that I wish could keep going Firefly is it. That or Deadwood. Thank you by the way. I was going to add ghost obi wan in the clouds but that was just too lame for some reason lion king was a better idea. The only time ever the Lion King will be cooler than Star Wars.
MOD
IronUK Posted 12 years ago. Edited by IronUK (moderator) 12 years ago
MOD
IronUK 12 years ago
It`s all gone quiet here...
I wantanAirline 12 years ago
yeah, its was going so fast then stoped dead lol. but yeah ive been besy becuase of my exhibition, but i hope to put one in tomorrow :)
MOD
IronUK 12 years ago
Good luck with the exhibition, I wantanAirline.
MOD
IronUK 12 years ago
Wow, Brilliant work jangrk. Must have taken ages. Btw, what software did you use?
jangrk 12 years ago
Thank you IronUK! I used PS and GIMP.
MOD
IronUK 12 years ago
For Animation?? Blimey did you make a pic for every frame, then make a GIF?
jangrk 12 years ago
That's right! 95 layers make 95 frames, but most of them are generated by GIMP (spheric animation).
MOD
IronUK 12 years ago
Hats off to you.
Huckleberry Honey Posted 12 years ago. Edited by Huckleberry Honey (member) 12 years ago
Good Morning Dave!

[HAL]


www.flickr.com/photos/huckleberry_honey/4605509589/sizes/o/

and a little Robbie
MOD
IronUK Posted 12 years ago. Edited by IronUK (moderator) 12 years ago
Nice work Huckleberry. I just adjusted it abit to keep to the 1024x768 Ptennis rules.

4565542205_asdfghddff09ac2c2e3_o

farm5.static.flickr.com/4041/4606468701_222a3b37c7_o.jpg
Huckleberry Honey 12 years ago
thank you Iron UK I think I figured it out too. lol
~wishiwasanotter~ 12 years ago
Laffed my butt off...you guys are crazy!!! :)
~wishiwasanotter~ Posted 12 years ago. Edited by ~wishiwasanotter~ (member) 12 years ago
Stargating makes everything so easy...
science_fiction(stargate)

click for large size...
www.flickr.com/photos/23902555@N03/4611814920/sizes/o/
Huckleberry Honey 12 years ago
wishIwasanotter, I can't get the large pic. Can you please post all sizes on your flickr photo?

Nice job of putting the gate in.
~wishiwasanotter~ Posted 12 years ago. Edited by ~wishiwasanotter~ (member) 12 years ago
added link to large size image...sorry about that.
MOD
IronUK 12 years ago
Can't download Otter
MOD
IronUK 12 years ago
Otter's Killed Sci-Fi tennis lol
halseike 12 years ago
Noooooo. I had a great idea. We have to keep this one going.
Huckleberry Honey 12 years ago
I'm the last one before otter. so someone needs to step up and mess with my pic. come on I know I'm not done yet.

IronUK? Halseike?
MOD
IronUK 12 years ago
I keep getting

This page is private.

Oops! You don't have permission to view this page.

Anyone else or am I messing up. Don't wanna dismiss wishiwasanotter's post.
halseike 12 years ago
I am having the same problem
I wantanAirline 12 years ago
yeah same
~wishiwasanotter~ Posted 12 years ago. Edited by ~wishiwasanotter~ (member) 12 years ago
I think I fixed it...please try again. If it's still giving you problems maybe this link will help...
farm2.static.flickr.com/1269/4611814920_52a0f8545f_o.jpg

or failing that , out of sheer frustration / desperation...
picpaste.com/science_fiction_stargate_.jpg
Huckleberry Honey 12 years ago
Thank you Otter! That works.
MOD
IronUK 12 years ago
Nice one Otter.
MOD
IronUK 12 years ago
Huckleberry Honey 12 years ago
No humans allowed?

[scifi]


find my 2 changes here
www.flickr.com/photos/huckleberry_honey/4629599993/sizes/o/
MOD
IronUK 12 years ago
Charlton Heston from Planet of the Apes and ...... at first I thought it was a plant but, The Mummy?
MOD
IronUK Posted 12 years ago. Edited by IronUK (moderator) 12 years ago
MOD
IronUK Posted 12 years ago. Edited by IronUK (moderator) 12 years ago
We need to keep the image size and resolution the same. With all the changes it's getting blocky.
Huckleberry Honey 12 years ago
If I'm doing something wrong please tell me so that I change step up my game.

You got Charley but I knew the second one would be a trick to get.

Hint #1: movie made in 1985
MOD
IronUK Posted 12 years ago. Edited by IronUK (moderator) 12 years ago
Nice one Otter. Tremors.

Soz Huckleberry Honey, I'm guilty of it myself. It's just that if the pic resolution goes from 72 to 23 and the size changes and the next person changes it back it gets all distorted.

72 dpi - 1024x768 keeps it all the same.

Dam, trawled for that one. 85 Sci-Fi, 85 Movies.... Need the next clue, lol
Huckleberry Honey 12 years ago
Tremors? good one Otter! love that movie. lol

Clue #2: This is a bust of Jerry
Huckleberry Honey 12 years ago
Old school movie and TV...

stillscifi


Find the biggin' here:
www.flickr.com/photos/huckleberry_honey/4638145012/sizes/o/
MOD
IronUK 12 years ago
Gort from The Day the Earth Stood Still. Can't get the other.
halseike 12 years ago
With all this action it was just a matter of time till someone blew something up, and Master Chief had to come check it out.

4638145012_3ac9bf8389_o22
Huckleberry Honey 12 years ago
Halseike it looks as if our little world is coming to an end. lol

IronUK, I don't see any way that we can stop the pic from degrading. It is a normal aging process. we all get old, faded, and washed out. and soon we will all die ......... :+) lol

The bust is Jerry from Enemy Mine and the little spaceship is from the old TV series My Favorite Martian.
I wantanAirline 12 years ago
wow!! ive missed a lot of stuff haha
charlotteanne_x 12 years ago
lmfao this is brilliant!
MOD
IronUK 12 years ago
Armageddon aaaaahh

armageddon

farm5.static.flickr.com/4027/4646986777_47d31e2052_o.jpg

Is this the end?

Was working on this as you added the tardis was going to add to your pic but it's private Otter.
I wantanAirline 12 years ago
haha this is great! :) i love the fire storm on the D9 space ship!!
~ Rory Matthews Posted 12 years ago. Edited by ~ Rory Matthews (member) 12 years ago


It's not over yet.

[https://www.flickr.com/photos/hybridtempo/4648169435/]

farm4.static.flickr.com/3376/4648169435_7e3ba0cf6e_o.jpg
MOD
IronUK 12 years ago
Your pics disappeared Can't Draw. I managed to get a copy.

Can't Draw's Pic

farm5.static.flickr.com/4070/4651847777_2b2424c527_b.jpg
MOD
IronUK 12 years ago
~ Rory Matthews 12 years ago


Sweet! how did you manage that? I just deleted it because it looked a little... incongruous with the rest of my photostream. lol
MOD
IronUK Posted 12 years ago. Edited by IronUK (moderator) 12 years ago
Downloaded it and then when I tried to post mine yours had gone so I put it on, Hehe
Huckleberry Honey 12 years ago
it is like a drug ... it MUST go on ....

scifi flash


large
www.flickr.com/photos/huckleberry_honey/4655211375/sizes/l/
MOD
IronUK Posted 12 years ago. Edited by IronUK (moderator) 12 years ago
Wehay. We're back. Flash Gordan and the ship from SpaceBalls.

Nice one Huckleberry
KatysPix 12 years ago
MOD
IronUK 12 years ago
Hey the Shrimp ship is repaired and back in shape.
KatysPix 12 years ago
;) its the one coming back to get the shimps left on earth.
halseike 12 years ago
Weeee!!!! I have always wanted to ride Hoth

4659234504_047ee622df_sn
MOD
IronUK 12 years ago
Lol Lion King and Snowboarding, halseike. Again it ain`t Si-Fi but who wouldn't want to plough down Hoth. Nice work.
halseike 12 years ago
Snowboarding may not be Sci-Fi but it fit so well. Plus the second you go Snowboarding on hoth next to a walker, dune guy, Space balls, and D9 ship. That is a pretty scifi snowboard trip.
MOD
IronUK Posted 12 years ago. Edited by IronUK (moderator) 12 years ago
Can't argue with that halseike. You have a claim to fame there.
halseike Posted 12 years ago. Edited by halseike (member) 12 years ago
Ok you gave me an Idea. It is hard to tell but that is Luke boarding. Better?

Sci-Fi PShop Tennis 6

farm5.static.flickr.com/4061/4667152792_0fa0dc6971_o.jpg
MOD
IronUK 12 years ago
Huckleberry Honey 12 years ago
I had a really hard time finding large pics of the things I wanted. so if they are to grainy just pass me up.


scifisnow


snowball view
www.flickr.com/photos/huckleberry_honey/4673846900/sizes/l/
KatysPix 12 years ago
is the "vehicle" out of mad max?
Huckleberry Honey 12 years ago
nope! try again :+)
I wantanAirline Posted 12 years ago. Edited by I wantanAirline (member) 12 years ago
i said i will be back, so heres some flying hunter killers, and a space ship lit up like a Christmas tree!! :D
(Sci-Fi) Photoshop Tennis

For Large: farm5.static.flickr.com/4045/4680411368_c25f7a582e_b.jpg
halseike Posted 12 years ago. Edited by halseike (member) 12 years ago
Something needed to get shot down. And the Snow monster is just funny.

4680411368_c25f7a582e_vas

farm5.static.flickr.com/4034/4679884253_6088e370c8_o.jpg
I wantanAirline 12 years ago
Haha nice touch :)
Huckleberry Honey 12 years ago
Gotta love bumbles!!

no more guesses on my vehicle? Where is IronUK?
KatysPix 12 years ago
MOD
v i p e z 12 years ago
halseike 12 years ago
MOD
v i p e z 12 years ago
Nooo LeeLoo !!

( Incase you don't know shes from the movie The 5th Element , if you havn't seen it Please Do !! Its Awesome ! )

Sci-Fi

Big MULTEEPASS : www.flickr.com/photos/vipez/4726948358/sizes/o/
halseike 12 years ago
LeeLoo Dallas Multi Pass! So hot!
MOD
Stealthartist24 12 years ago
I'm surprised the DeLorean hasn't shown up yet:

The DeLorean
Big Time Machine: farm2.static.flickr.com/1340/4728423140_12b153e9c5_b.jpg
MOD
IronUK Posted 12 years ago. Edited by IronUK (moderator) 12 years ago
Zoom out to Endore

Endore

Biggun, I think, still trying to get my head round the new interface.

www.flickr.com/photos/47984554@N05/4790406873/sizes/l/
Adele Claire 12 years ago
MOD
Stealthartist24 12 years ago
Here comes an AT-ST walker:
AT-ST
Biggish - farm5.static.flickr.com/4143/4794127658_c6170d6987_b.jpg
MOD
IronUK 12 years ago
halseike Posted 12 years ago. Edited by halseike (member) 12 years ago
MOD
IronUK 12 years ago
From the `Share this` button there is a `Grab the HTML` option. Pic your size from there mate. GET TOO THE CHOPPAAA!
halseike 12 years ago
Nice, Thanks
MOD
v i p e z 12 years ago
I wantanAirline 12 years ago
Sci-fi (photoshoptennis)

mercedes navigator concept 2210 mark IV

also i dont really think that alien has to sit on Morpheus's shoulders to make himself look scary lol :)

Large: farm5.static.flickr.com/4117/4804927939_ea00329697_b.jpg
MOD
IronUK 12 years ago
Lol, Mercedes concepts are getting pretty cool. I never thought 'The men in black' were T-1000's though...

TERMINATOR

www.flickr.com/photos/47984554@N05/4816009690/
halseike Posted 12 years ago. Edited by halseike (member) 12 years ago
I was wondering where the stargate took Luke. Now he is here to save the day!

SciFi Tennis #?

www.flickr.com/photos/99624358@N00/4819092697/sizes/o/in/...
MOD
v i p e z Posted 11 years ago. Edited by v i p e z (moderator) 11 years ago
I wantanAirline 11 years ago
lol
MOD
wlauber 11 years ago
This has to be one of the best games I've seen.
Haha Vipez your last edits super rocks :D
1
(1 to 100 of 194 replies)
Groups Beta