new icn messageflickr-free-ic3d pan white
Oviedo / Edificio de la Junta General del Principado de Asturias (15/12/2013) | by Saúl Tuñon Loureda
Back to photostream

Oviedo / Edificio de la Junta General del Principado de Asturias (15/12/2013)

Historia

 

La Junta General del Principado de Asturias tiene su origen en 1388 cuando el rey Juan I de Castilla crea el Principado de Asturias, inaugurando el título de Príncipe de Asturias el infante Don Enrique, que luego sería Enrique III de Castilla. Como órgano gestor se creó la Junta de Concejos, que estuvo vigente hasta el año 1834 en que se suprimió para la creación de la Diputación Provincial.

 

Cabe destacar que el 25 de mayo de 1808 la Junta General se proclamó soberana, rebelándose contra el poder central en manos de los franceses. Se enviaron embajadores a Inglaterra y se le declaró la guerra a Napoleón

 

La Junta General tiene su sede actualmente en un palacio de estilo neoclásico situado en el solar del antiguo convento de San Francisco, en la calle Fruela de Oviedo. Antes de utilizar este palacio se reunía en la Catedral de Oviedo.

 

La Junta General del Principado de Asturias (Xunta Xeneral del Principáu d'Asturies en asturiano y Xunta Xeneral del Principao d'Asturias en eonaviego) es el órgano supremo de representación del pueblo asturiano, según recoge el Estatuto de Autonomía de Asturias. Sus miembros son elegidos por los ciudadanos de forma democrática en las elecciones a la Junta General del Principado de Asturias y desempeña el papel legislativo.

 

Para ser fiel al principio de división de poderes, la función ejecutiva es asignada a otro órgano que surge del propio parlamento: el Gobierno del Principado de Asturias. El Presidente del Principado es elegido por la Junta General de entre sus miembros y éste se encarga de designar el Consejo de Gobierno cuya labor es controlada por la cámara. Asimismo corresponde a la Junta General aprobar los presupuestos de la comunidad autónoma.

 

Organización y funcionamiento

 

Diputados y grupos parlamentarios

 

Los diputados representan al pueblo asturiano y son elegidos por éste basándose en tres circunscripciones electorales. Gozan de unos derechos y adquieren unas obligaciones. También disfrutan de ciertas prerrogativas como la inviolabilidad y el fuero especial. Los diputados se agrupan en grupos parlamentarios.

 

Cada partido político o coalición electoral sólo puede constituir un grupo parlamentario. Los grupos parlamentarios se forman de la siguiente manera:

 

Por tres o más diputados que pertenezcan a un mismo partido político o coalición electoral.

Los diputados de partidos o coaliciones electorales que no alcancen el número mínimo de 3 pasan a formar el Grupo Parlamentario Mixto.

Los diputados que se separen de su grupo parlamentario pasan al Grupo Parlamentario Mixto.

 

Comisiones

 

Son grupos de diputados que estudian asuntos que se les encomiendan y llevan al Pleno de la Junta General propuestas o dictámenes. A veces actúan con poder decisorio, al aprobar resoluciones de carácter no legislativo. También controlan el cumplimiento que hace el Consejo de Gobierno de las mociones y resoluciones de proposiciones no de ley. Las integran miembros designados por los grupos parlamentarios en el número señalado por la Mesa una vez escuchada la Junta de Portavoces. Todos los grupos tienen derecho a contar con un representante como mínimo en cada comisión. Cada comisión tiene una Mesa integrada por un Presidente, Vicepresidente y un Secretario elegidos entre sus componentes.

 

Diputación Permanente

 

Está compuesta por los diputados que eligen los grupos parlamentarios en proporción a su importancia numérica que designa la Mesa tras escuchar a la Junta de sesiones. La preside el Presidente de la Junta General y su Mesa es la de la cámara.

 

Junta de Portavoces

 

Está compuesta por los portavoces de los grupos parlamentarios y el Presidente de la Junta General. Entre sus misiones destacan la determinación del orden del día de las sesiones del Pleno, y la designación del número de miembros de las comisiones y la Diputación Permanente. Sus decisiones son tomadas por voto ponderado, representando cada portavoz tantos votos como diputados tenga su grupo parlamentario.

 

Pleno

 

Es el órgano supremo de la Junta General, formando parte de él todos los diputados de ésta. Los miembros del Consejo de Gobierno pueden asistir e intervenir en las sesiones independientemente de que sean también diputados de la Junta General.

Detalle del escudo en el alero de la cúpula del palacio de la Junta General.

 

La Mesa

 

Es el órgano rector de la Junta General y ostenta su represtación colegiada. La componen el Presidente de la Junta General, dos vicepresidentes y dos secretarios. También puden designarse vocales adscritos que asisten con voz y sin voto a algunas de sus reuniones representado a partidos que no tengan ningún diputado en ella. Algunas de sus funciones son:

 

Ordenar el trabajo

Dedicir la tramitación de esctritos y documentos parlamentarios

Elaborar, dirigir y controlar la ejecución del presupuesto de la Junta General

Organizar la Administración parlamentaria

 

Se reúne covocada por el Presidente de la Junga General y sus miembros se eligen en la sesión constitutiva de la cámara, presidida al inicio por una Mesa de edad constituida por el diputado electo de mayor edad como Presidente asistido por los dos de menor edad como secretarios.

 

Presidente de la Junta General

 

El Presidente de la Junta General ostenta la máxima representación de la cámara y se elige en su sesión constitutiva entre los diputados de ésta. Entre sus misiones destacan dirigir los debates, interpretar el reglamento de la cámara y fijar de acuerdo con la Junta de Portavoces el orden del día de las sesiones del Pleno. Preside también, la Mesa, la Junta de Portavoces y la Diputación Permanente. A continuación se puede ver una tabla con los presidentes de la Junta General desde 1982.

 

es.wikipedia.org/wiki/Junta_General_del_Principado_de_Ast...

 

The General Junta of the Principality of Asturias (in Spanish: Junta General del Principado de Asturias) is the parliament of Asturias, an autonomous community of Spain. Its Statute of Autonomy—the basic organic law of the community—defines it as the supreme institution of representation of the Asturian people. Created in 1982, the General Junta exercises the legislative power, approves the budgets of the community, and guides and controls the action of the Council of Government—the executive power—whose leader it elects as the "President of the Principality of Asturias". It also exercises all competences conferred or devolved to the autonomous communities communities in the Constitution of Spain and assumed by the community itself in its Statute of Autonomy and any other relevant law.

 

The General Junta is integrated by forty-five members called "deputies" (in Spanish: diputados) for a period of four years, unless it is dissolved by the President of the Principality calling for new elections. The General Junta meets at the Regional Palace, in Oviedo.

 

en.wikipedia.org/wiki/General_Junta_of_the_Principality_o...

 

La Xunta Xeneral del Principáu d'Asturies (Junta General del Principado de Asturias en castellanu) ye'l muérganu supremu de representación del pueblu asturianu. Los sos miembros son elexíos polos ciudadanos de forma democrática pa desempeñar el papel llexislativu.

 

Pa ser fiel al principiu de división de poderes, la función executiva asígnala a otru muérganu que xurde del propiu parllamentu: el Gobiernu del Principáu d'Asturies. Al Presidente del Principáu escuéyelu la xunta ente los sos miembros y esti escueye'l Conseyu de Gobiernu que'l so llabor ye controláu pola cámara. Asinamesmo correspuende a la Xunta Xeneral aprobar los presupuestos de la comunidá autónoma.

 

Oríxenes de la Xunta Xeneral

 

L'orixe de la Xunta Xeneral del Principáu d'Asturies permaneció na escuridá per munchu tiempu y namás cuando'l so futuru se vio comprometíu coles reformes del lliberalismu nel sieglu XIX, procuróse estudiar el so orixe pa defenderla y caltener la so alcordanza. Luis Alfonso de Carvallo considérala la institución representativa tradicional de los asturianos; José Caveda Nava en 1834 y el so discípulu Fermín Canella más alantre, remonten el so orixe a distintes époques, como la continuación de les xuntes celebraes nos sieglos XII, XIII, XIV y XV, aniciaes probablemente pol Obispu D.Pelayo y l'asamblea aconceyada n'Uviéu en 1115. Otres hipótesis asitien l'orixe nos pueblos y conceyos que formaben xermandíes p'afitar los sos fueros y llibertaes, o nos enemigos del Conde de Xixón D. Alfonso Enríquez. Esta ambigüedá nun implica qu'esistan fitos posteriores más seguros: Caveda rescampla que la Xunta celebrada en 1378 sirve como pauta pa los conceyos posteriores, afirmando siempre que se trata de la representación tradicional de los asturianos. D'igual mena defiéndenla Miguel de la Villa García y Álvaro Fernández Miranda.

 

De cualaquier manera, la reconocencia xeneral de tolos autores ye la falta de documentos qu'atestigüen la so esistencia enantes de la fundación del Principáu de Asturies en 1388 per parte del rei Xuan I, inaugurando'l títulu l'infante don Enrique. Como muérganu xestor creóse la Xunta de Conceyos, que tuvo en puxu hasta l'añu 1834 en que la sustituyó la Diputación Provincial. Dao lo problemático de los oríxenes, parez más acertáu venceyala a la institución del Principáu, faltos de datos sobro les instituciones del Reinu y sabiendo que'l territoriu asturiense tenía la so representación nes cortes de Castiella. Nin siquier se pue asegurar que les Xuntes celebraes en 1444 n'Avilés y Uviéu pol futuru Enrique IV, al envís de tomar posesión efeutiva de los dominios y el señoríu que-y correspondíen como Príncipe d'Asturies, seyan en sentíu estrictu l'entamu de la Xunta Xeneral del Principáu d'Asturies.

 

Ordenances

 

La falta de documentos conservaos enantes de 1570, debío al abandonu y los trestornos que careció l'archivu de la Diputación del Principáu en delles époques, dexen poco marxe pa discutir sobro'l so orixe esautu. Tenemos noticies sobro les primeres Ordenanzces, obra d'Hernando de Vega y aprobaes en 1494, asina como de les Ordenances de Duarte de Acuña de 1594, les de Chumacero de 1622, les de Santos de San Pedro de 1659, el remocique de Blasco de Orozco de 1701, les de 1781 de Cañeda, Canga Argüelles y Rivera y les de 1805 de Flórez Arango, anque namás obtuvieron sanción real y polo tanto puxu efeutivu les de 1494 y 1594, siendo dubioso qu'asina asocediera coles de 1659. Asinamesmo, la so autonomía dientro del Reinu de Castiella foi siempre llimitada, pos nun poseyía facultaes llexislatives, anque sí gociaba de les alministratives, y dende 1717, como resultáu del centralismu borbónicu que taba implantando Felipe V, taba controlada pola Real Audiencia d'Asturies, encargada de regular los abusos de los distintos funcionarios y d'actuar como muérganu de control al serviciu del poder central. Presidida por un rexente, asumió tamién funciones de xulgáu d'instrucción y apelación frente a los abusos de los privilexaos.

 

Funcionamientu de la Xunta Xeneral

 

La xunta taba integrada pol Rexente de l'Audiencia, qu'exercía de Presidente, el Procurador Xeneral o Vicepresidente, l'Alférez Mayor del Principáu, títulu cedíu a la familia Queipo de Llano en 1636 por Felipe IV y de la que la so representación yera perpetua (l'únicu cargu que poseyía esta condición), y por representantes de los 58 conceyos del Principáu, si bien los 24 conceyos de antiguu señoríu eclesiásticu tenían namás un terciu de votu caún. Una vuelta finalizáu'l periodu de sesiones, qu'escomenzaba'l primeru de mayu de cada trieniu, la Xunta constituyíase en Diputación Permanente, que quedaba compuesta pol rexente, el procurador xeneral y seyes representantes, ún por cada partíu en que taben dividíos la totalidá de los conceyos. Si pa ser miembru de la Xunta precisábase la condición de terrateniente o rexidor, pa formar parte de la Diputación yera necesaria la condición de noble y rexidor o facenderu en más de 4.000 ducaos de bienes raíces. La Xunta yera, poro, una institución del Antiguu Réxime, que pa más inri aconceyaba na Sala Capitular de la Catedral d'Uviéu, confirmando l'alianza ente'l Tronu y l'Altar.

 

Enantes del so tresllau, l'actividá parllamentaria tenía llugar na sala Capitular de la Catedral d'Uviéu. El nuevu edificiu de la Xunta Xeneral d'Asturies construyóse sobre'l vieyu conventu de San Francisco. Tratábase d'un conventu góticu del sieglu XIV de grandes dimensiones que foi valtáu en 1902 pa crear l'actual parllamentu asturianu. El poder de la ilesia yera bien importante y Uviéu tuvo representación de cuasi toles órdenes, franciscanos, dominicos, xesuites y benedictinos.

 

Edificio:

 

L'edificiu del parllamentu, asitiáu na Cai Fruela, remembra a l'arquitectura parisina pol so estilu neoclasicu, con dellos ornamientos, como los diferentes frontones que s'alternen, los áticos enriba, les mázcares humanes y los lleones na so parte inferior. Na fachada principal esisten dos figures que representen el trabayu (l'home) y les lletres (la muyer). Estos flanqueen l'escudu d'Asturies cola cruz de la victoria, coronada con una corona real.

 

ast.wikipedia.org/wiki/Xunta_Xeneral_del_Princip%C3%A1u_d...

 

 

 

14,205 views
13 faves
31 comments
Taken on December 15, 2013